Acest blog este o lupta contra Bingo Metropolis si a tuturor
jocurilor piramidale si a escrocheriilor de toate tipurile care pacalesc oamenii

Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 10 martie 2010

De la sociologi

Sociologul Mircea Kivu explică: “Formatul de joc de noroc propus de Antena 1 are un avantaj: e interactiv. Oamenii sunt, în general, atraşi de astfel de concursuri, le consumă. Pe de altă parte, nu cred în succesul unei astfel de iniţiative în România de astăzi. Acum un deceniu, era altceva. Oamenii credeau în mitul îmbogăţirii rapide. Ne-am maturizat. Societatea românească nu mai are naivitatea din anii ’90”.
Există însă nostalgici, crede Kivu, pentru că “prezenţele lui Tociu şi Palade ar putea indica faptul că jocul încă mizează pe «fidelii» săi. Aceştia vor fi şi astăzi publicul emisiunii. Nu cred însă că li se vor alătura prea mulţi”.
Sociologul Marius Pieleanu e ceva mai „pesimist” atunci când prognozează scenariul “românii şi jocul de bingo”: “În opinia mea, potenţialul de succes al unui astfel de joc încă există. Acest lucru dintr-un motiv foarte simplu: mirajul îmbogăţirii e înrădăcinat în structura noastră de personalitate. Tentaţia e o caracteristică umană, oricând şi oriunde. Într-adevăr, românii nu mai au naivitatea din 1999, dar nu asta îi va împiedica să participe. Suntem într-o perioadă de criză economică, iar soluţiile facile pot fi de succes”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu